Oj

En blogg är för ens tankar och för att skriva av sig lite.
Men oj så fel jag hade,
Min blogg är ööö typ allt annat än det *flabbar*

Sån reaktion ang mitt förra inlägg.

Skall slänga mig i sängen nu skall upp kl 04:00 igen börjar jobba 05:30.
Stackars Linda som skall behöva stig upp för att köra mig till jobb så tidigt.
snart däckafton.
*sjunger* snart är det däck här i vårt hus, däcken är kommen....
översätter eng till svenska.
Jag drömmer om en vit jesus mossa, som dem jag brukade ha.

Tro mig en jävla massa sjuka saker på gång i min blogg.
Efter noggrant övervägande o sådant skit.
Har konstaterat att början på 90 talet hade jag X syskon, en efter en så var dem inte mina syskon längre.
pallar liksom inte med deras skit hela tiden.

Början på 2001 lånar min ena syrra och hennes man 1500kr av mig och som alla vet så har man fan inte mycket pengar när man studerar.
Nu är det snart 2009 och har fortfarande inte fått pengarna.
Finns två saker att göra, ge igen som fan eller sätta dem på kronan.
det sist nämda är inte vidare snällt, inte med tanke på att dem har 9 ungar.
Hon min syrra har X med sin man o han har X sen innan.

Överväger hur jag skall göra, men med räntan sen 2001 fram tills det betals PLUS 30% ränta till kronofogden per år.

Men åter till saken.
Nu åter står alltså X syskon.

En hör bara av sig när hon har problem, o det pallar jag verkligen inte med.

X syskon kvar.
En är precis som den ovanför, skillnaden är att jag ställt upp för denna syster till 100% alltid.
Pallar inte med dem, man bara skall ge utan att få något igen.

Orkar inte, Med dem helt enkelt

Har igentligen 3 syskon som jag alltid räknat som syskon.
Den ena bor i Holland <--- Saknar
Den Andra bor i Helsingborg <-- mycket bråk fram o tbx från bådas sida, mest min.
Den Tredje bor i Dalby. <--- förklara dig? Men nu skiter jag i den biten. Har min EGEN familj nu. Min Fru Linda Min underbara son Liam
Min gulliga hund Tigiz <--- julklapp till Linda julen 07/08
Det är MIN familj men i min första familj finns
Pappa Mats
Mamma Lotta
Syster Martine " Tine "
Lillebror Freddy " Angel "
Jag har växt upp med dem så det är och kommer alltid vara min familj.

Från det ena till det andra.
Linda kom på en sak häromdagen som inte ens jag tänkt på.
Alla Kusinerna NÄSTAN heter Alexander
Tilltalsnamnen är inom " "

Kusin Robert "Patrick" Alexander
Kusin Fredrik "Alexander"
Kusin "Hampus" Alexander
Kusin "Alexandra" sen något jag inte kan stava till

Det är rätt komiskt ändå att alla heter samma/nästa likadant :P
Vår son skall döpas till Liam Alexander Nielsen.

Nu vet jag inte vad jag skall skriva mer.
Jo nu e det snart däckafton <--- 24/12 hahahah
Ja då är lilleman snart 2 veckor gammal.
d e sjukt vad tiden går :P
Kom precis på det oxå att jag missat att min son hade namsdag i Fredags, känner mig som en dålig pappa bara för det. BAD BAD TAZ
Snart dax o börja jobba igen, eller nja på Torsdag men det är relativt snart ändå.

Har fått konstaterat att Liam har kolik d e mindre kul men det finns medicin på apoteket som man ger han innan han skall äta.

I dag har jag o Liam kollat på en serie på datan. eller jag kollade o Liam sov, tro det eller ej men han kan redan snarka, det måste han ha efter sin mamma :P
Visst ja glömde säga att serien heter Gangland.

Som min pappa sa till mig när jag var liten.
Allt det positiva kommer från fadern, allt det negativa kommer från modern.

Så om Liam blir en bråkstake när han blir äldre så är det alltså Lindas fel, hahah
stackars Linda o få skullden för sånna saker,

nu e det dax för 2 avsnitt PB <--- Prison Break
Kärleken till min son är enorm.
Kan fortfarande inte beskriva känslan av att vara pappa.

Nu är Liam 11 dagar gammal, vi har inte fått några fasta rutiner på han än, men nu sover han iaf nästan en hel natt.
En gång under natten så vaknar han då ammar Linda han och byter blöjan, sen sover han igen.

Var på kalas igår hos Liams kusin Patrick, han fyllde 22.
Nä man själv tänker efter och kommer på att det var 5år sen man var 22 så börjar man nästan undra vad fan jag har gjort av mitt liv?

Kanske för mycket av det god eller?
To much crime andra stuff :P
Men det är bara att konstatera att något har jag väl gjort, men som oturligt nog inte kommer ihåg hahaha..

D e rätt konstigt när man tänker efter.
Som jag skrev åvan så kommer jag inte på vad jag har gjort dem senaste 5 åren sen bara kommer men på allt eller ja nästan iaf.

Nu skall jag snart fixa frukost till frugan, ja jag vet att kl är över 12:00 men bättre sent än aldrig.
I går fick hon Engelsk frukost.
I dag skall det bli Americansk frukost <--- pankakor o tjocka sådana ;)

Snart kommer Patrick och hans flickvän hit, jag o Patrick skall bygga en grind så inte Tigiz kan komma in o sovrumet.
Nu tänker du säkert att man kan köpa dem, ja det kan man, men dem kostar 400kr o det är roligare att bygga en själva.
Sen i kväll blir det Tacos och sen lira Fifa 09.

Återkommer igen men inte denna veckan hahaha



















Måndag morgonen började med att Linda väcker mig och säger att vattnet gått,Jag flyger upp ur sängen och packar dem sissta sakerna som inte var packade.

Ringer till KK i Lund o snackar med dem, dem ber oss avvakta o sen kommer in på undersökning.

När vi hade varit på undersökningn blev vi hem skickade dem skulle sätta igång förlossningen på Tisdagen om inget hände under natten.

Senare på Måndag kväll så fick Linda krafftiga sammandragning så vi ringde in till KK och fick besked att vi skulle komma in så vi var där vid 21:15 då dem hade ett rum ledigt till oss.

Efter lite undersökningar och lustgas så öppnade hon sig 6cm.

Efter ytterligare en stund så var hon fullt öppen så då var det dax för ryggmärgsbedövningen.

*orkar inte beskriva hela händelseförloppet*

Men iaf så när det huvodet var på väg ut så slängde den ena barnmorskan över magen på Linda o tryckte allt hon kunnde, sen bara sprang hon ut från rummet, vi fattade inget, då kommer nästa barnmorska in o gör samma sak, då kom Liam ut.

Jag fattade fortfarande inget, men jag så pisse lack på dem för att dem slänger sig på henne utan att säga ett ord, men vi fick reda på dagen efter att det var för att hjärtljuden gick från 100 till 50 sen ner till 30 så det var fara för hans liv.

Men iaf.

081202 kl 04:50 föddes Liam ( exakt 24 timmar efter att vattnet gått )

Liam vägde 3750g och var 55cm lång

Han ville inte komma ut.
men vi har varit på kk iaf o Linda blev undersökt.
Så om inget händer under kvällen/natten så skall vi ringa kl 07:30 imorgon bitti så sätter dem igång henne.

Så oavsett vad så är det Pappa Taz imorgon :D:D
I dag ( 1/12 ) kl 04:50 så gick vattnet, så nu är det verkligen på G
*ler så jävla stort man bara kan*
Ringde in till förlossnings avd, o dem sa att vi skall lägga oss och sova och avvakta.
Och om inget har hänt tills förmiddagen så skall vi åka in till specialist mödra vården kl 8.
Känns inte lönt att lägga sig o sova i 3 timmar.
O jag som precis hade somnat när Linda kallade på mig.

Men iaf nu kommer han, bara han inte skall trillskas och dra ut på det.

Så nästa inlägg från min sida blir när vi är föräldrar OCH med foto på sonen.
Varje dag som går så undar jag när han tänker komma? <--- Inte jultomten då alltså Nu är vi inne på 5 dagen över tiden. Börjar mer o mer tro att dem har räknat fel på UL och på MC <--- Inte Motorcykel Min dag började kl 03:30 lite drygt att stiga upp så tidigt men vad gör man? Tog en kopp kaffe sen ut med Tigiz o sen var det dax att dra till jobb. Dagen började bra men det slutade inte så bra på jobb. Efter noggrant tänkande och funderande så kom jag fram till att det håller inte att sova mellan 3,5 och 4,5 timmar per dygn och dessutom hoppa över frukost. Tror det är där mina problem ligger. Kan bara konstatera att blir man trött i kroppen så kan man jobba ändå, men när man blir trött i huvet så är allt fuckt, men men skall vila o äta innan jobb på Fredag. Nu skall jag ta standard rundan innan jag stänger datan. Det är samma runda som jag tar på morgonen :P
1, http://www.trelleborgsallehanda.se/
2, http://www.sydsvenskan.se/

3, http://www.kvp.se/

4, http://www.expressen.se/

5, http://www.facebook.com/

6. http://nicander.bloggagratis.se/

7. http://familjennielsen.blogspot.com/

Det är inte alltid i den ordningen men det är dem sidorna iaf :P

En sissta uppmaning bara
SNÄLLA SKRIV INTE TIPPS HUR VI SKALL GÖRA FÖR ATT LIAM SKALL KOMMA.

VI ÄR GANSKA TRÖTTA PÅ DET BÅDA TVÅ NU, ALLA KOMMER MED DET ENA EFTER DET ANDRA.

ALLTSÅ HAN KOMMER NÄR HAN KOMMER.

Så nu har någon varit inne o skrivit till mig att det inte heter MC utan MVC hmmm vad skall man säga.
Mvc = Mödra vårds centralen
Mc = Menscykel

Med andra ord jag jag menade INTE mvc, då hade jag skrivit det.
O en sissta sak bara, snälla skriv vem ni är som som skriver till mig.
Snart 3 dagar över tiden.
Det känns som att han inte vill komma ut.
Lite jobbigt med tanke på att frugan har ont som f*n.
Det påverkade mig på jobb oxå, vet inte själv vad jag har sysslat med men jag släppte iväg tåg i trafik som skulle på lagning. Vänder tåg som inte skall vändas men det kom jag på själv så jag hann fixa det innan det var försent.
Skriver samma tåg som ank. två ggr men med 30 min mellanrum.
Som sagt fick nog f*n hjärnsläpp i dag, vet inte hur jag har kunnat göra sådana misstag, men man lär sig av sina misstag.
Det skall nog gå bättre idag OM inte det är dax att åka in på förlossning vilket jag önskar.

Nu är det tid att gå ut med vovven sen slänga sig i sängen o sova.
skall upp kl 03:30 sen ringa o väcka Heritasch kl 04:00
Lilleman vill verkligen inte komma ut.
Nu är det två dagar övar tiden.
Skall jobba kl 05:00 - 12:00 så han få inte komma där i mellan, eller får & får han kommer när han vill.

En sak stöd mig som f*n jag hade över 200 besökar på min sida o nu helt plötsligt så har jag bara typ 40.

Nä nu måste jag snart lägga mig, i skrivande stund så är det ganska exakt 3 timmar och 45 min kvar tills jag skall upp igen.

Men men håller er uppdaterade i mellan åt så ni får reda på när lilleman kommer.

PS Olle's tankar på hur man får ut han snabbare var följande.
Ge henne en burk Jalapeno så springer han ut av sig själv. DS
Inget har hänt än.
Kunnde inte skriva innan 11 som jag skrev i förra bloggen, internet klyddade.
Men men, nu får han allt vackert ta o komma, detta håller inte.

Liam pappa är nervös så du får komma ut nu, det är många som vill träffa dig.
även om det är en dag kvar och vi kan gå över tiden så är jag sjukt nervös.
Så fort frugan rör på sig så är jag på väg att hoppa upp ur soffan o springa o hämmta väskorna som vi skall ha med oss.
Hon tycker det är kul att jag är så nervös.

D e fan att det är sånt jävla skit väder oxå.
jag skall köra in till Lund när det är dax, vilket då gör att jag skall behöva köra lungt,

Kan inte släppa nervösiteten i heller.
Ja jag vet att min text inte är sammanhängande men jag pallar inte tänka, skriver messt för att uppdatera för er hur läget är nu.
Återkommer väl någon gång under "dagen"/natten igen
Kan väl säga som så mycket.
Har jag inte skrivit här tills kl 11:00 imorgon ( Lördag ) så är vi i Lund o förlöser.
En dag kvar hmmm känns som att vi kommer gå över tiden, men det är inget vi hoppas :P

Fick min "jungfru" tur igår :D
Fick köra lite själv som vanligt, men trafikkontoret ringer och börjar styra vagnar 3 min innan ank, så jag fick ta över en vagn i tvätten.
Efter att kollat på listan vad vi hade kvar att plocka ut så kom vi fram till att det var 4 vagnar som skulle ut och vi är igenteligen 3 personer för jag över.
men iaf så sa Mats till mig att jag själv kunnde hämmta en vagn i hallen.
Sagt och gjort så var det bara att traska upp med ett leende på läpparna och hämmta vagnen.

Så nu har jag kört mitt förrsta tåg själv från hallen till tvätten vidare till sp 10.
Hoppas det blir fler såna turer :D

Nu skall vi snart dra till Malmö för att köpa nya vindrutetorkare.

På återsende.

PS rösta nu på när våran son kommer Ds
Nu är det väl ändå snart dax <--- väldigt dålig Svenska eller?Nu är det 2 dagar kvar tills lilleman är beräknad, det märks verkligen.Jag har intalat mig själv att inte tänka på det när jag är på jobb yeee right.Har bara tänkt på det hela dagen, Have my dremas kan inte sluta tänka på hur det käns att ha sin son i famnen och sitta och gosa med han, lära han spela fotboll när han blir äldre.Med andra ord är nervös som fan nu. Men från det ena till det andra.Satt o läste Elvis i dag, du vet han sköldpaddan.jag garvade så jag nästan började gråta, för att ni skal förstår så kan ni kolla den här.

OBS klicka på bilden för att se hela.







Han är så jävla klockren, det värrsta av allt är att många killar känner igen sig i Elvis, kanske inte i just den som är ovanför men i många andra.

Satt även och lyssnade på musik innan i dag på youtube, vet inte varför men jag tänkte söka på min favvo grupp när jag var i tonåren, jag blev lite chokad över att min favorit låt fans med där, men o andra sidan hittar man inte musik på youtube så är något fel :P
Men låten är iaf denna. Lyssna på den och komnentera gärna

http://www.youtube.com/watch?v=ZMFFkCM07mw&feature=related

Jag tycker iaf att den är störtskön.


Nu skall jag hälla i mig en kopp kaffe sen vet i f*n om jag skall lägga mig eller om jag skall sätta mig o lira lite Rainbow Six Vegas 2

Som jag skrev tidigare så skriv gärna komentarer till mig.
Snälla glöm inte att "rösta" när du tror att våran son kommer.
snart kommer lilleman, men vem vet när?
Han är beräknad till på Lördag så vi får se.

Idag har jag inte gjort allt för mycket, med handen på hjärtat så har jag inte gjort ett piss idag, bara slöat hela dagen.

Då skall man jobb idag *suck*
Har denna veckan och nästa oxå sen står man på egna ben på växlingen.
Det skall nog gå bra, JA så länge jag inte ibillar mig igen att växel 340 är 333b
det kunnde slutat illa men när jag tryckte det felet så gjorde det inte så mycket stod själv vid ööö 343 tror jag den heter.

Det är en hel uppsjö av växlar att komma ihåg nr på.
Ex: 361a 361b 340 337b 337a 333a 333b har säkert glömt någon :P
Men det är typ dem man kör igenom "beroende på vart man skall"

Men tack vare Goran så kommer jag ihåg dem nu, han sa något väldigt logiskt
*klappar händerna för han, det var förrsta gången han var smart :P *

Nu är det tandborsten som gäller sedan skall jag ut med vovven.
Sov gott/eller fortsatt god morgon.
kan inte komma på vad jag skall skriva?
kan inte komma på mer än att Bilen skall in på verkstad imorgon, dem skall koppla in en brytare så vi kan stänga av Airbagen så lilleman kan sitta där framme.
Skall även fråga om dem kan ta en kolla på STDC systemet.
STDC = Anti spinn
Ringde o snackade med dem vad det kostar att fixa, tro det eller ej dem ville ha 35000kr för att fixa det, ja du såg rätt tretiofemtusen kronor.
Men som tur är så gäller nybilsgarantin :D

Men vem bryr sig om bilen?
Nu är det 5 dagar kvar till's Liam är beräknad.

Nä nu skall jag titta på öööö ett tv program med frugan på Tv4+ det började kl 17:35 mer säger jag inte :P

FTS, FTW, FFL, FTP sisst men inte minst FY

Den som säger vad dem 5 förkortningarna står för skall få 100kr
Nu har jag/vi varit ihopa i 3år, det kanske inte är så länge men för mig är det länge.
Mitt längsta förhållande innan detta var på 1år och 9 månader.

2005-11-16 = vi blev ihopa
2006-02-16 = Vi förlovade oss
2008-08-16 = Vi gifte oss
2008-11-22 = Liam är beräknad att födas

Skriver mer när jag kommer hem.
Man välter boktorn på golvet på bibblan som om man vore en liten stapplande godzilla,
Som en kommun som kommunicerar med sina invånare via polisinsats och grävskopor,

Hypotetiska osynliga stadsbor springer runt och ropar om grovt olaga intrång och polisbrutalitet. Tusentals hypotetiska demonstrativa poliser som kostar hypotetiska astronomiska summor.

Malmö stad tar tacksamt i mot fler och fler invandrare, hur hade det varit om dem istället löser problemen som finns i staden innan man orsakar fler problem?
Malmö stad tjänar hypotetiska pengar för att ta i mot dessa invandrare.
Men pengarna går till att laga ett samhälle som igenteligen inte borde ha dem problem dem har.

Mina tankar är mina tankar, tyvärr så har jag till 100% rätt i det jag skriver.
7 dagar kvar nu.

Så seg jag e i huvudet nu,
värre blir det, skall upp igen om ett par timmar, börjar jobba kl 09:00.
Får se vem jag skall terra imorgon?
Gorran eller Mats?
Det lutar nästan åt att jag skall terra Gorran, terrar jag Mats så får jag bara igen det o det är inte allt för bra.
För att svara på föregående konstiga tanke så går det alltså inte att mullta i backen,
INTE om men lägger den i mullt läge, gör man det manuellt så går det
Tack Rita för att du hjälpte mig att reda ut det :P
Försökte förklara det med kablen som är färgad i mitt förrsta inlägg men utan att något igenteligen förstod vad jag menade.
Men iaf nästa konstiga tanke är på gång men detta kan leda till riktigt
stora missförståelser <-- undrar f*n om det ordet äns finns ÄVEN om det skulle vara rättstavat.

Sjuk tanke igen.
Om en man är otrogen mot sin fru och hon sen kommer på det så vill mannen att frun skall acceptera det och förlåta det?
Men om frun är otrogen och mannen får reda på det så finns inte äns orden förståelse eller förlåtelse?
Hur kommer det sig att det är så?
Det är nog så ändå att män är rövhål och det finns inget att göra åt det, nu förstår jag varför kvinnor väljer att bli homosexuella.
Jajja jag vet, det är inget man väljer man blir det.
Men nu är det så att man väljer det själva, det har jag bestämmt.
Nu är det så att allt jag skriver här bestämmer jag över hahahha
F*n det känndes trevlig att reta upp någon..

Nu är det dax att gå ut med Tigiz o sen sova.
Kommentera gärna om du/ni tycker att jag skriver något fel.
Nu är det 8 dagar kvar tills vår älskade son är beräknad att ploppa ut.
Kan med handen på hjärtat säga att jag försöker att inte tänka så mycket på det utan får ta det när dagen kommer.
Kan inte hela tiden gå och tänka på det för det kan påverka min uppmärksamhet på jobb.
Måste lixom vara 100% fokuserad när jag jobbar.

Men efter jobb så går jag bara och hoppas på att den lille krabaten skall komma ut.

Som rubriken lyder, en ny dag o nya konstiga tankar.

Fick för mig igår på jobb att man kan mullta i backen men det går tydligen inte, men jag måste prova ändå hahaha...

Mullta är när man kör ihopa två tåg sätt så det blir ett långt ist för en vagn bara.
Får tjata lite på Mats ( min handledare ) så jag får prova.
Gjorde inga fel alls igår på jobb la inte äns om fel lufft växel som jag gjort innan :P
Men känner mig inte säker för det även om det börja luta ditåt.

Nä nu skall vi till Malmö och gå ut med frugans sysster hund och sen skall vi iväg o sätta på nya vinter däck. Alltså dessa lagar om vad man skall och inte skall är sjuka,
det har inte kommit en ända snö flinga i skrivande stund, så varför ha vinter däck?
d e juh klart igenteligen imorgon så vet ingen om det snöar.

Från det ena till det andra, såg att det är många ändå som läser min blogg,
har en statestik räknar som räknar anntalt unika Ip nr.

Nä nu skall jag bara slänga i mig kaffet sen e det dax att sticka.

OVER AND OUT <------ hahaha Scooter var i farten ^^
Har precis "nästan" fått röven ur sängen, bara tanken på att man skall jobb får mig att vilja krypa ner under täcket och sova vidare, men tji det.

Jag har ett annsvar nu när jag skall bli pappa, så det är bara att jobba o se hmmm vaken ut.

Skulle inte förvåna mig om Mats tycker att jag skall sköta telefonen och planeringen idag,
usch planera hur och var man skall ställa upp 30tåg det inte det lättaste men det skall nog lösa sig ändå..



Har inga konstiga tankar på lager, eller jo jag har en men den är så konstig att jag själv inte förstår hur jag skall formulera den :P

Men men tid att dricka kaffe nu, sen kolla när bussem går till jobb.
Ja jag vet, har inte fått tummarna ur r*ven än, men har faktiskt en bokad tid för uppkörning, mer om det efter uppkörningen.


Får snart åka ner till hålan och hälsa på polarna där nere.
Nicander,Nallen,Kenny
Kom inte skriva så mycket om mitt/vårat privat liv här än.
Det kommer med sen när lilleman är född.
I skivande stund är det 9 dagar kvar tills beräknad födelse.
Vi har redan bestämt namn på han.
Liam Alexander, Alexander blir då inte efter sin kusin :P

Som ni/du kommer märka så är det messt konstiga tankar som kommer
publicers här.

En sak jag tänkt på hela dagen är följande.

Om man har en blå kabel och tvinnar ihopa den med en röd kabel för att sen dra den igenom väggen så att bara den röda delen syns.
Är kablen då röd för att bara den syns eller är den blå för att det är ursprunget?
Eller är det kanske så att kablen är blå/röd?

Det är en av alla konstiga tankar. jag "lovar" att skriva in mer sjuka saker efter hand :P