Ja det var tydligen ett bra tag sen man bloggade.
Skall jag vara ärlig så skriver jag igen för att tanten ville det *ööö*
Jag har inget att skriva om bara om Liam men den biten sköter Linda.

Fick väldens cp ide innan idag.
Den är svår i prinsip omöjlig att göra men bara tanken på det får mig att prova ändå.

Det är ett exprediment.
Om alla människor i Sverige hoppar sammtigt upp och ner vad händer då?
En snabb kalkyl.
Låt oss säga att det finns 10 miljoner människor i Sverige men en genomsnitts vikt på 100kg
Då är alltså Sverige belastat med 1000 ton av människor.
Om man då fick alla att hoppa upp o ner sammtigt så i runda slängar blir ca 200kg krafft per person
Då är vi uppe 2000 ton i rörlig massa.
Vilket borde kännas ganska bra i marken eller?

Om vi leker vidare med tanken att vi är 100 miljoner människor på jorden.
Och samma förutsättningar här att alla väger i snitt 100kg
då är vi uppe i en tottalt vikt på 10´000 ton.
Om alla hoppar upp och ner ett par ggr så är det en röligmassa av en vikt på 20´000 ton
Detta om något borde väl ändå orsaka typ en jordbävning?

Får väl ringa Kvp, Expressen, Sydsvenskan, mm för att se om dem vill hjälpa mig att genomföra
det.

Nu kan jag inte på när jag bloggar nästa gång

Oj

En blogg är för ens tankar och för att skriva av sig lite.
Men oj så fel jag hade,
Min blogg är ööö typ allt annat än det *flabbar*

Sån reaktion ang mitt förra inlägg.

Skall slänga mig i sängen nu skall upp kl 04:00 igen börjar jobba 05:30.
Stackars Linda som skall behöva stig upp för att köra mig till jobb så tidigt.
snart däckafton.
*sjunger* snart är det däck här i vårt hus, däcken är kommen....
översätter eng till svenska.
Jag drömmer om en vit jesus mossa, som dem jag brukade ha.

Tro mig en jävla massa sjuka saker på gång i min blogg.
Efter noggrant övervägande o sådant skit.
Har konstaterat att början på 90 talet hade jag X syskon, en efter en så var dem inte mina syskon längre.
pallar liksom inte med deras skit hela tiden.

Början på 2001 lånar min ena syrra och hennes man 1500kr av mig och som alla vet så har man fan inte mycket pengar när man studerar.
Nu är det snart 2009 och har fortfarande inte fått pengarna.
Finns två saker att göra, ge igen som fan eller sätta dem på kronan.
det sist nämda är inte vidare snällt, inte med tanke på att dem har 9 ungar.
Hon min syrra har X med sin man o han har X sen innan.

Överväger hur jag skall göra, men med räntan sen 2001 fram tills det betals PLUS 30% ränta till kronofogden per år.

Men åter till saken.
Nu åter står alltså X syskon.

En hör bara av sig när hon har problem, o det pallar jag verkligen inte med.

X syskon kvar.
En är precis som den ovanför, skillnaden är att jag ställt upp för denna syster till 100% alltid.
Pallar inte med dem, man bara skall ge utan att få något igen.

Orkar inte, Med dem helt enkelt

Har igentligen 3 syskon som jag alltid räknat som syskon.
Den ena bor i Holland <--- Saknar
Den Andra bor i Helsingborg <-- mycket bråk fram o tbx från bådas sida, mest min.
Den Tredje bor i Dalby. <--- förklara dig? Men nu skiter jag i den biten. Har min EGEN familj nu. Min Fru Linda Min underbara son Liam
Min gulliga hund Tigiz <--- julklapp till Linda julen 07/08
Det är MIN familj men i min första familj finns
Pappa Mats
Mamma Lotta
Syster Martine " Tine "
Lillebror Freddy " Angel "
Jag har växt upp med dem så det är och kommer alltid vara min familj.

Från det ena till det andra.
Linda kom på en sak häromdagen som inte ens jag tänkt på.
Alla Kusinerna NÄSTAN heter Alexander
Tilltalsnamnen är inom " "

Kusin Robert "Patrick" Alexander
Kusin Fredrik "Alexander"
Kusin "Hampus" Alexander
Kusin "Alexandra" sen något jag inte kan stava till

Det är rätt komiskt ändå att alla heter samma/nästa likadant :P
Vår son skall döpas till Liam Alexander Nielsen.

Nu vet jag inte vad jag skall skriva mer.
Jo nu e det snart däckafton <--- 24/12 hahahah
Ja då är lilleman snart 2 veckor gammal.
d e sjukt vad tiden går :P
Kom precis på det oxå att jag missat att min son hade namsdag i Fredags, känner mig som en dålig pappa bara för det. BAD BAD TAZ
Snart dax o börja jobba igen, eller nja på Torsdag men det är relativt snart ändå.

Har fått konstaterat att Liam har kolik d e mindre kul men det finns medicin på apoteket som man ger han innan han skall äta.

I dag har jag o Liam kollat på en serie på datan. eller jag kollade o Liam sov, tro det eller ej men han kan redan snarka, det måste han ha efter sin mamma :P
Visst ja glömde säga att serien heter Gangland.

Som min pappa sa till mig när jag var liten.
Allt det positiva kommer från fadern, allt det negativa kommer från modern.

Så om Liam blir en bråkstake när han blir äldre så är det alltså Lindas fel, hahah
stackars Linda o få skullden för sånna saker,

nu e det dax för 2 avsnitt PB <--- Prison Break
Kärleken till min son är enorm.
Kan fortfarande inte beskriva känslan av att vara pappa.

Nu är Liam 11 dagar gammal, vi har inte fått några fasta rutiner på han än, men nu sover han iaf nästan en hel natt.
En gång under natten så vaknar han då ammar Linda han och byter blöjan, sen sover han igen.

Var på kalas igår hos Liams kusin Patrick, han fyllde 22.
Nä man själv tänker efter och kommer på att det var 5år sen man var 22 så börjar man nästan undra vad fan jag har gjort av mitt liv?

Kanske för mycket av det god eller?
To much crime andra stuff :P
Men det är bara att konstatera att något har jag väl gjort, men som oturligt nog inte kommer ihåg hahaha..

D e rätt konstigt när man tänker efter.
Som jag skrev åvan så kommer jag inte på vad jag har gjort dem senaste 5 åren sen bara kommer men på allt eller ja nästan iaf.

Nu skall jag snart fixa frukost till frugan, ja jag vet att kl är över 12:00 men bättre sent än aldrig.
I går fick hon Engelsk frukost.
I dag skall det bli Americansk frukost <--- pankakor o tjocka sådana ;)

Snart kommer Patrick och hans flickvän hit, jag o Patrick skall bygga en grind så inte Tigiz kan komma in o sovrumet.
Nu tänker du säkert att man kan köpa dem, ja det kan man, men dem kostar 400kr o det är roligare att bygga en själva.
Sen i kväll blir det Tacos och sen lira Fifa 09.

Återkommer igen men inte denna veckan hahaha



















Måndag morgonen började med att Linda väcker mig och säger att vattnet gått,Jag flyger upp ur sängen och packar dem sissta sakerna som inte var packade.

Ringer till KK i Lund o snackar med dem, dem ber oss avvakta o sen kommer in på undersökning.

När vi hade varit på undersökningn blev vi hem skickade dem skulle sätta igång förlossningen på Tisdagen om inget hände under natten.

Senare på Måndag kväll så fick Linda krafftiga sammandragning så vi ringde in till KK och fick besked att vi skulle komma in så vi var där vid 21:15 då dem hade ett rum ledigt till oss.

Efter lite undersökningar och lustgas så öppnade hon sig 6cm.

Efter ytterligare en stund så var hon fullt öppen så då var det dax för ryggmärgsbedövningen.

*orkar inte beskriva hela händelseförloppet*

Men iaf så när det huvodet var på väg ut så slängde den ena barnmorskan över magen på Linda o tryckte allt hon kunnde, sen bara sprang hon ut från rummet, vi fattade inget, då kommer nästa barnmorska in o gör samma sak, då kom Liam ut.

Jag fattade fortfarande inget, men jag så pisse lack på dem för att dem slänger sig på henne utan att säga ett ord, men vi fick reda på dagen efter att det var för att hjärtljuden gick från 100 till 50 sen ner till 30 så det var fara för hans liv.

Men iaf.

081202 kl 04:50 föddes Liam ( exakt 24 timmar efter att vattnet gått )

Liam vägde 3750g och var 55cm lång

Han ville inte komma ut.
men vi har varit på kk iaf o Linda blev undersökt.
Så om inget händer under kvällen/natten så skall vi ringa kl 07:30 imorgon bitti så sätter dem igång henne.

Så oavsett vad så är det Pappa Taz imorgon :D:D