



Måndag morgonen började med att Linda väcker mig och säger att vattnet gått,Jag flyger upp ur sängen och packar dem sissta sakerna som inte var packade.
Ringer till KK i Lund o snackar med dem, dem ber oss avvakta o sen kommer in på undersökning.
När vi hade varit på undersökningn blev vi hem skickade dem skulle sätta igång förlossningen på Tisdagen om inget hände under natten.
Senare på Måndag kväll så fick Linda krafftiga sammandragning så vi ringde in till KK och fick besked att vi skulle komma in så vi var där vid 21:15 då dem hade ett rum ledigt till oss.
Efter lite undersökningar och lustgas så öppnade hon sig 6cm.
Efter ytterligare en stund så var hon fullt öppen så då var det dax för ryggmärgsbedövningen.
*orkar inte beskriva hela händelseförloppet*
Men iaf så när det huvodet var på väg ut så slängde den ena barnmorskan över magen på Linda o tryckte allt hon kunnde, sen bara sprang hon ut från rummet, vi fattade inget, då kommer nästa barnmorska in o gör samma sak, då kom Liam ut.
Jag fattade fortfarande inget, men jag så pisse lack på dem för att dem slänger sig på henne utan att säga ett ord, men vi fick reda på dagen efter att det var för att hjärtljuden gick från 100 till 50 sen ner till 30 så det var fara för hans liv.
Men iaf.
081202 kl 04:50 föddes Liam ( exakt 24 timmar efter att vattnet gått )
Liam vägde 3750g och var 55cm lång
Comments (1)
grattis till lil pojken han e jätte fin ..glad att allt gick bra tillslut många krammar från alla oss här